Bladrike grønnsaker som spinat beskytter deg mot hudkreft!

Det lønner seg å spise bladrike grønnsaker siden de kan redusere risikoen for kreft med så mye som 55%, i henhold til resultatene fra en Australsk studie som har pågått i 11 år. Studien, som ledes av by Dr.Jolieke van der Pols of the Queensland Institute of Medical Research, fant ut at deltagere som hadde [...] Les mer »

Frukt og grønnsaker øker sjansene for et vellykket svangerskap

Ved å spise frukt og grønnsaker under svangerskapet reduseres muligheten for et mislykket svangerskap , i henhold til en ny studie publisert i ” International Journal of Obstetrics and Gynecology”.   Studien omfattet  nesten 7.000 gravide kvinner og forskerne fra ” London School of Hygiene and Tropical Medicine”, så etter sammenhengen mellom kosthold, livsstil og ekteskap, [...] Les mer »

Blå, røde og lilla frukt og grønnsaker bekjemper kreft!

En ny studie publisert i det prestisjefulle medisinske tidsskriftet, ”The Lancet” viser sterke bevis på at mat som er farget med kunstige tilsetninger kan påvirke oppførselen til barn på en negativ måte. Det er interessant å merke seg at næringsstoffer i naturen som har til oppgave å sette farge på frukt og grønnsaker, faktisk medvirker [...] Les mer »

Friskpresset juice fra frukt og grønnsaker tar knekken på risikoen for Alzheimer, langt bedre enn en hvilken som helst medisin!

En ny studie som er publisert i American Journal of Medicine indikerer at å drikke friskpresset juice av frukt og grønnsaker reduserer risikoen for å utvikle Alzheimer med så mye som 76 prosent. Forskere fra Vanderbilt University in Nashville, gjennomførte en studie med 1800 deltagere over en 10 års periode og fant ut at dem [...] Les mer »