Vitaminer og kosttilskudd kan skade deg!

Tar du vitaminer og kosttilskudd. Ny forskning som er publisert i “Cochrane Review” viser at de ikke er så virkningsfulle som du tror og at tradisjonelle vitamintilskudd ikke hjelper mot hjertesykdom og kreft. Forskere ved “Copenhagen University Hospital” gjennomførte en analyse på eksiterende studier med over 200.000 deltagere. De fant ut at isolerte tilskudd med [...] Les mer »

Hvorfor er D vitaminer veldig viktig for deg!

Det er over 30.000 gener i kroppen din og vitamin D har vist seg å influere over 2.000 av disse genene. Det er en av hovedgrunnene til at vitamin D også påvirker så mange sykdommer, fra kreft, autisme til hjertesykdommer og en rekke andre sykdommer. En studie som er gjennomført av Dr. William Grant, Ph.D., [...] Les mer »

Kan “Fast Food” gi deg Alzheimers?

Mus som spiste “junk food” som McDonalds o.l., over 9 måneder viste tegn på å utvikle Alzheimers sykdom. Disse funnene som er publisert av forskere ved Karolinska Institutt i Sverige viser at et kosthold som er rikt på fett, sukker og kolesterol kan øke risikoen for den mest vanlige typen av demens. Alzheimers sykdom kan [...] Les mer »