Reduser din risiko for kreft i prostata – med sollys!

Reduser din risiko for kreft i prostata   med sollys!En studie har funnet ut at menn med kreft i prostata har 7 ganger større sannsynlighet for at de ikke dør hvis de har høye verdier av “solens vitamin” – vitamin D.

Forskerne fulgte 160 pasienter med kreft i prostata, som ble klassifisert i grupper som lave, medium eller høyt innhold i blodet av vitamin D. Lave verdier av vitamin D viste seg signifikant å kunne påvirke muligheten til å kunne overleve.

Kilde:

British Journal of Cancer 2009; 100: 450-454

Popularity: unranked [?]

Leave A Comment...

*